Obsah fóra Diskusne forum humanistov
Autor Správa

<  Polemika o viere a ideológii  ~  Odluka cirkví od štátu

AntropologickaKonstanta
Zaslal: Št marec 17, 2011 11:28 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Julius Voskár napísal(a):
A.K. pýtam sa ťa, čo považuješ za náboženskú vieru, či náhodou nie aj to, že verím šoférovi MHD, že ma odvezie na zvolenú zástavku?
No túto otázku som už dávnejšie položil sekulárnym humanistom ja:
AntropologickaKonstanta napísal(a):
Lemmy napísal(a):
Nie je bohom z jednoduchého dôvodu, pretože nechápeš význam slova veriť.

Ak som Ťa správne pochopil, tak nabádaš na rozlišovanie len "viery" pre ktorú ponúkaš definíciu Adama Romana a "náboženskej viery" pre ktorú neponúkaš vôbec žiadnu definíciu. Ak sa rozprávame o nejakých pojmoch musíme najprv sa dohodnúť na ich obsahovej definícii, tak Ťa teda poprosím aby si vyjasnil čo máš na mysli keď používaš výraz "náboženská viera". Vopred ďakujem.
keďže to boli oni kto nabádali rozlišovať medzi len vierou a "náboženskou" vierou a prví vlastne začali používať tento termín. Podľa mňa výrazy má zmysel používať len vtedy, ak je presne definovaný ich obsah a ten mi ohľadom sekulárnymi ateistami používaného výrazu "náboženská viera" do dnešného dňa nikto nevysvetlil. Za pokus o také vysvetlenie možno považovať nasledujúce vyjadrenie:
svaty_certisko napísal(a):
Ďalšou nespornou výhodou je aj náboženská viera. Aj keď sa verí v niečo extrémne nepravdepodobné pre nábožensky veriaceho je to skutočné.
Podľa takéhoto kritéria za náboženskú vieru považujem napr. teóriu evolúcie, lebo pri nej sa verí v extrémne nepravdepodné udalosti ako vznik života náhodou alebo v existenciu prechodových životných foriem ktoré stúpenci tejto teórie alias náboženskí veriaci považujú za skutočné, aj keď fosílne záznamy prechodových životných foriem v skutočnosti úplne absentujú. Za iný pokus možno považovať vyjadrenie:
svaty_certisko napísal(a):
Čo sa týka viery, tak máš pravdu. Aj humanisti veria v mnohé veci. Spájajú ALE svoje presvedčenie/vieru s minimálne vysokou pravdepodobnosťou. Uži si preto konštatovanie, že humanisti majú v sebe kus viery, "chýba" im však tá vaša úbohá náboženská viera.
A podľa tohoto kritéria možno znova za náboženstvo považovať vieru v evolučnú teóriu, lebo pravdepodobnosť vzniku života takýmto spôsobom má nateraz neprekonateľne nízku pravdepodobnosť.


Naposledy upravil AntropologickaKonstanta dňa Po marec 21, 2011 6:05 pm, celkom upravené 1 krát.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
xsova
Zaslal: Pi marec 18, 2011 9:04 am Odpovedať s citátom
Nový Nový
Založený: 15 marec 2011 Príspevky: 68
Podľa štatistického úradu SR je náboženské vyznanie je pri sčítaní definované ako účasť na náboženskom živote niektorej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti a vzťah k tejto cirkvi alebo náboženskej spoločnosti. To znamená, že každý, kto sa nehlási k nejakej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, by mal označiť "bez vyznania".
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Julius Voskár
Zaslal: Pi marec 18, 2011 1:24 pm Odpovedať s citátom
Známejší Známejší
Založený: 08 júl 2009 Príspevky: 156
A.K. podľa mňa, náboženstvá sú založené na hypotéze existencie boha (s atribútmi podľa ich predstáv) a akéhosi nadprirodzeného sveta duchov, čo nábožensky veriaci veria, alebo maju veriť a považovať za pravdivé. Tiež predpokladajú, že tento boh a svet duchov zasahuje do ich života. A mám dojem, že toto všetko absentuje o ateistov a sekulárnych humanistov. Aspoň u mňa je to tak. Ale ak by si ma chcel presvedčiť, že som nábožensky veriaci aj keď z akejkoľvek náboženskej viery pre mňa nič nevyplýva, ale ty ma chceš vidieť ako nábožensky veriaceho a robí ti to radosť, môžeš sa tak na mňa pozerať, súhlasím. Takže v tvojich očiach budem nábožensky veriaci pretože aj ja predpokladám vývoj života na Zemi z neživej hmoty - atómov, pekne poukladaných, z ktorých pozostáva aj moje súčasné telo.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: So marec 19, 2011 1:04 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
xsova napísal(a):
Podľa štatistického úradu SR je náboženské vyznanie je pri sčítaní definované ako účasť na náboženskom živote niektorej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti a vzťah k tejto cirkvi alebo náboženskej spoločnosti. To znamená, že každý, kto sa nehlási k nejakej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, by mal označiť "bez vyznania".

1. Takéto chápanie si vyžaduje však poznať obsah pojmov "náboženský život" a "náboženská spoločnosť". Podľa akého kritéria možno napr. vyhodnotiť či je nejaká spoločnosť náboženská alebo nie, napr. spločnosť Prometheus kritériá pre zaradenie do náboženskej spoločnosti spĺňa alebo nie? Pravdepodobne váha zmyslu tohoto výrazu je na registrácii u štátu takejto organizácie. A z tohoto pohľadu je prídavné meno "náboženská" redundantné, pretože registrované môžu byť aj nenáboženské spoločnosti. Mne sa tiež pojem "náboženský život" zdá byť dosť nezmyselný a vôbec neviem čo si pod ním predstaviť.
2. Výraz "bez vyznania" je veľmi nešťastne zvolený, lebo vôbec neodráža pravdu. Aj samotná rovnomenná kampaň je podľa môjho názoru veľmi zavádzajúca, lebo si v svojom podtitule protirečí: "Prihláste sa k svojmu humanizmu, pri sčítaní v roku 2011 označte: „bez vyznania“" a od ľudí vyžaduje aby vyznávali tzv. humanizmus v sekulárnom poňatí namiesto toho aby boli naozaj bez vyznania. Správnejší názov by asi bol kampaň za obmedzenie štátnej podpory registrovaným cirkvám a náboženským spoločnostiam, lebo podľa obsahu to sa mi javí ako jej hlavná náplň ("Nepodporím cirkev či už verím alebo nie", prečo ale potom na inom mieste hlásajú "sme za to, aby štát finančne podporoval činnosť cirkví"?!). To že títo ľudia majú vyznanie priznáva aj samotná kampaň: "Nie sú bez vyznania, ich vyznanie či osobné presvedčenie má iný charakter ako náboženský!"
Aký je to teda "náboženský charakter vyznania"? To by ma naozaj zaujímalo ako tento výraz vysvetľujú organizátori kampane.
3. Ja si myslím že zrušenie štátnej podpory by cirkvám vo všeobecnosti naozaj pomohlo, lebo by sa o ňu prestali zaujímať tí ktorým ide o iné veci ako o naozajstnú vieru v kresťanského Boha, podobne ako to bolo v prípade tých ktorí po februári 1948 sa tiež hlásili k sekulárnemu ateizmu a vtedy naopak čudujsasvete cirkvi financovať chceli (viď Zákonom č. 218/1949 Zb. zo dňa 14. októbra 1949 o hospodárskom zabezpečení cirkví a náboženských spoločností štátom) aby ich mohli kontrolovať, tak ako sa o tom napr. píše v knihe Naše korene. Z historického hľadiska by ma zaujímalo ako to bolo za prvej čs. republiky, či vtedy štát vyžadoval registráciu cirkví a či im tiež prispieval. Čo sa týka argumentácie že otázka č. 23 – Náboženské vyznanie – by nemalo byť podkladom pre prideľovanie finančných prostriedkov pre registrované cirkvi a náboženské spoločnosti - s tým možno súhlasiť, ale nie je jasné aký mechanizmus by mal byť potom zvolený (keď teda organizátori tiež tvrdia "sme za to, aby štát finančne podporoval činnosť cirkví"), lebo napr. v rozpočte neexistuje ani jeden výdaj s ktorým by súhlasili absolútne všetci a z ktorého by mali všetci prospech. Ja napr. sotva kedy budem využívať kliniku ženských chorôb a napriek tomu by ma organizovať kampaň za obmedzenie jej financovania z tohoto dôvodu asi sotva kedy napadlo. To neznamená však že som proti tomu aby sa do financovania zaviedol poriadok, ten však daná kampaň podľa môjho osobného názoru vôbec nerieši, je to len protest bez návrhu alternatívneho riešenia.
4. Čo sa mi v tejto kamani tiež zdá nedotiahnuté je že v rámci cirkví fungujú verejnoprospešné aktivity ako napr. diakonická služba, t.j. aj domovy pre dôchodcov a hluchoslepé deti a ja osobne som presvedčený že túto medzeru sa štátu sotva podarí vykryť z čisto verejných zdrojov za rovnaké náklady, skôr si myslím že by to dopadlo tak že o dané handikepované skupiny obyvateľstva by sa prestal úplne zaujímať, lebo takých bláznov ako veriacich z ktorých mnohí sú schopní sa vzdať lukratívnych zamestnaní a ísť sa starať o druhých do týchto inštitúcií za žobrácky groš sotva nájde. Zmeniť model ich financovania je možné, ale potom by mali organizátori kampane s ním prísť a k tomu sa mi vidí že sa moc nemajú. Ja som za projektovo-orientované modely preukázateľne vykazujúce verejnoprospešnú činnosť.
5. Taktiež mi nie je jasné ako táto kampaň navrhuje vykrývať náklady na kultúrne pamiatky ktoré v tejto kampani zahrňujú jej organizátori do kategórie „cirkevný majetok“. Mne je osobne jedno či by tieto kostoly skončili v ruinách ako ten na Katarínke, ale osobne si myslím že budúce generácie to budú považovať za prejav barbarstva.

6. Chcel by som sa opýtať na detaily incidentov z ktorých vyplynulo tvrdenie: "štátne orgány odmietajú vstup týchto občanov ["bez náboženského vyznania"] do verejnoprávnych inštitúcií a médií".


Naposledy upravil AntropologickaKonstanta dňa Po marec 21, 2011 7:53 pm, celkom upravené 1 krát.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: So marec 19, 2011 2:58 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Lemmy napísal(a):
Mohli spomenúť aj stránku Bez vyznania. Wink


Skúsil som si či prejdem uvedeným testom:
* Krstili Vás, ale nežijete životom veriaceho človeka?
- ťažko povedať keď neviem čo sa myslí pod životom veriaceho človeka. Dawkins napr. podľa všetkého nabáda žiť život veriaceho človeka aj bez krstu.
Richard Dawkins (v preklade zo Zošitov humanistov napísal(a):
„Ak stretnete niekoho, kto o sebe hovorí, že neverí na evolúciu, môžete o ňom s istotou povedať, že je nevedomec, hlupák alebo blázon (možno aj klamár, ale túto možnosť radšej neberiem do úvahy)” (pozn.-zvýraznenie: zošity humanistov)

* Chcete sa prihlásiť k nejakej cirkvi len tak zo zvyku?
- Možno áno. Hádam sa na to neumiera.
* Ste presvedčený o sile rozumu, vedy a človeka?
- To by bolo veľmi iracionálne presvedčenie berúc v úvahu svoje životné skúsenosti. Skôr stretávam ľudí ktorí akoby čím väčší dôraz kladú na silu rozumu, vedy a človeka, tým väčšie nezmysly alebo logické skraty sú schopní tvrdiť.
Alfred Nobel po prečítaní Kantovej metafyziky napísal(a):
Kantov štýl je taký ťažký že po jeho "čistom rozume" čitateľ začne túžiť po nezmyselnosti Rolling Eyes

* Snažíte sa žiť plnohodnotný a morálny život bez náboženskej viery?´
- To určite áno, ak mám však odpovedať „pravdivo a úprimne“ tak musím zároveň dodať že nie veľmi sa mi to darí. Preto som aj kapituloval pred biblickým tvrdením:
Citácia:
8 Ak hovoríme, že nemáme hriech, sami seba klameme a nie je v nás pravda.
a náboženskú vieru
Jeremiáš, 10. kapitola napísal(a):

3 Veď náboženstvo národov je nič,
len drevo vyťaté v hore,
dielo umelcovej ruky
zhotovené sekerou.

nahradil biblickou.
List Hebrejom 11 napísal(a):
1 Čo je viera? Viera je podstatou toho, v čo dúfame, dôkazom toho, čo nevidíme. ... 23 Mojžišovi rodičia verili, preto sa nebáli postaviť proti kráľovskému rozkazu a tri mesiace po narodení dieťaťa ho ukrývali, lebo videli, že je krásne. 24 Mojžiš veril, a preto, keď dospel, odoprel volať sa synom faraónovej dcéry. 25 Radšej chcel znášať príkoria s Božím ľudom, ako žiť dočasne v hriešnych radovánkach. 26 Ako sa Kristus zriekol slávy u Boha a vzal na seba pohanenie kríža, tak sa aj Mojžiš zriekol všetkého bohatstva Egypta, lebo sa v mysli upínal na Božiu odmenu.

* Podporujete sekulárnu – svetskú vládu a otvorenú spoločnosť?
-Na základe historickej skúsenosti ľudstva by sa mi to videlo ako veľmi iracionálne. Dostojevskij v bratoch Karamazových tvrdil že ak Boh nie je, potom je všetko dovolené a historické záznamy mu môžu dať za pravdu že spoločnosť ktorá to tak chápala to tak naozaj aj praktizovala.

Test humanistu

Možno si kladiete otázku, či ste humanista. Ak chcete získať odpoveď, ktorá nie je prejavom pýchy a namyslenosti stačí, aby ste sám sebe pravdivo a úprimne odpovedal na tri otázky:

* Snažíte sa žiť plnohodnotný a morálny život bez náboženskej viery?
- to je tu duplicitne.
* Myslíte si, že veda a rozum vedú k spoľahlivejšiemu poznaniu, ako viera?
- vedu a rozum začali klásť do protikladu k viere až sekulárni humanisti, pred tým to tak nebolo a tak mnohí veriaci vedci úplne spoľahlivo prišli k poznaniu ktoré akceptujeme dodnes. Preto by som musel poprieť všetok zdravý rozum a vedomosti aby som si niečo také začal myslieť.
* Podporujete sekulárnu – svetskú vládu a otvorenú spoločnosť, ktorá garantuje ľudské práva pre všetkých?
- Na základe skúseností sa musím ku takejto garancii stavať veľmi rezervovane a veľmi o nej pochybovať, tí istí ľudia ktorí hlásajú takéto heslá garantujúce napr. ľudské právo na vlastný názor sú schopní zošmiešňovať a ponižovať človeka ako je napr. Antony Flew len za to že sa ako bývalý prominentný ateista rozhodol stať sa veriacim.


Naposledy upravil AntropologickaKonstanta dňa Po marec 21, 2011 8:00 pm, celkom upravené 1 krát.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: So marec 19, 2011 6:46 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Julius Voskár napísal(a):
A.K. podľa mňa, náboženstvá sú založené na hypotéze existencie boha (s atribútmi podľa ich predstáv) a akéhosi nadprirodzeného sveta duchov, čo nábožensky veriaci veria, alebo maju veriť a považovať za pravdivé.
Takto sme sa posunuli od výrazu "náboženská viera" k pojmu "boh". Podľa niektorých sekulárnych humanistov:
svaty_certisko napísal(a):
Základom kresťanského učenia je však hlboké nepochopenie, čo sa vlastne pod pojmom Boh skrýva.
Z toho možno usúdiť že atribúty Boha tak ako ich podáva Biblia sú pre túto názorovú skupinu neakceptovateľné a že si tento pojem vysvetľuje po svojom. Náznak vysvetlenia obsahovej náplne v ich podaní by sa potom zrejme dal nájsť v ich obľúbenom výroku:
Mona napísal(a):
(Väčšina z webu Prometheus.)
Boh bol vynájdený na vysvetlenia tajomstva. Boha vždy vynájdu na vysvetlenie tých vecí, ktoré ľudia nechápu. (Feynman)

z ktorého vyplývajú nasledovné atribúty boha v hypotéze o jeho existencii v podaní predstáv sekulárnych ateistov:
- bol vynájdený na vysvetlenie tajomstva
- na vysvetlenie tých vecí, ktoré ľudia nechápu.

Podľa môjho osobného presvedčenia viera sekulárnych ateistov v evolúciu takto definované atribúty náboženského boha spĺňa, pretože ak sa zaňho substitúciou dosadí práve táto teória o evolučnom vývine človeka, tajomstvo vzniku života:
http://adam.humanisti.sk/ napísal(a):
Vznik života predstavuje v súčasnosti ešte stále grandiózny vedecký problém
a pokus o jeho vysvetlenie:
http://adam.humanisti.sk/ napísal(a):
Domnievam sa, že niet dôvodu a priori vylúčiť možnosť, že život na Zemi vďačí za svoj vznik grandióznej náhode, mimoriadne nepravdepodobnej udalosti.
je presne ten účel na ktorý bola táto teória vynájdená.
Julius Voskár napísal(a):
Tiež predpokladajú, že tento boh a svet duchov zasahuje do ich života. A mám dojem, že toto všetko absentuje o ateistov a sekulárnych humanistov. Aspoň u mňa je to tak.
Ja osobne takéto presvedčenie nezdieľam, pretože veta
Julius Voskár napísal(a):
ja predpokladám vývoj života na Zemi z neživej hmoty - atómov, pekne poukladaných, z ktorých pozostáva aj moje súčasné telo.
hovorí presne o tom že náboženskí veriaci v boha s vyššieuvedenými atribútmi predpokladajú že tento boh zasiahol do ich života do takej miery že aj ich súčasné telo je výsledkom jeho práce.
Julius Voskár napísal(a):
A.K. podľa mňa, náboženstvá sú založené na hypotéze existencie boha (s atribútmi podľa ich predstáv) a akéhosi nadprirodzeného sveta duchov, čo nábožensky veriaci veria, alebo maju veriť a považovať za pravdivé.
Istí náboženskí veriaci majú za pravdivého považovať svojho nadprirodzeného boha-evolúciu:
Richard Dawkins (v preklade zo Zošitov humanistov napísal(a):
„Ak stretnete niekoho, kto o sebe hovorí, že neverí na evolúciu, môžete o ňom s istotou povedať, že je nevedomec, hlupák alebo blázon (možno aj klamár, ale túto možnosť radšej neberiem do úvahy)” (pozn.-zvýraznenie: zošity humanistov)
a to napriek tomu že napr. Wikipedia tvrdí nasledovnú skutočnosť:
Citácia:
Najťažšou výzvou pre vedcov je vyriešiť otázku, ako došlo ku spojeniu RNA, DNA a bielkovín. Problémom je, že tento proces nevieme priamo pozorovať, chýbajú nám viaceré detaily o vtedajších podmienkach a zatiaľ nerozumieme úplne ani fungovaniu súčasných buniek.
Existuje aj teória, že život priniesli na Zem z kozmu meteority. Táto teória však nerieši problematiku, ako život vznikol, len odsúva riešenie problému na inú planétu.
Planéta Zem bola od svojho vzniku až po obdobie pred približne 3,8 miliardami rokov prostredím nehostinným pre vznik života. Pravdepodobne práve v tomto čase vznikol prvý život, ktorého najstaršie známe skameneliny nachádzame vo vrstvách starých 3,5 miliardy rokov.


Julius Voskár napísal(a):
Ale ak by si ma chcel presvedčiť, že som nábožensky veriaci aj keď z akejkoľvek náboženskej viery pre mňa nič nevyplýva, ale ty ma chceš vidieť ako nábožensky veriaceho a robí ti to radosť, môžeš sa tak na mňa pozerať, súhlasím.
Na základe vyššie uvedených kritérií ktoré si zvolili sami sekulárni ateisti nemám moc inú možnosť.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Po marec 21, 2011 7:50 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
xsova napísal(a):
Podľa štatistického úradu SR je náboženské vyznanie je pri sčítaní definované ako účasť na náboženskom živote niektorej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti a vzťah k tejto cirkvi alebo náboženskej spoločnosti. To znamená, že každý, kto sa nehlási k nejakej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, by mal označiť "bez vyznania".


Ja by som sa chcel spýtať či to nie je navádzanie na klamstvo, lebo aj sami organizátori priznávajú že ľudia ktorí majú zaškrtnúť túto voľbu "Nie sú bez vyznania, ich vyznanie či osobné presvedčenie má iný charakter ako náboženský!" (stále som sa však nedozvedel čo je to "náboženský" charakter vyznania v ponímaní autorov kampane-pozn. na okraj)

Prečo potom protagonosti kampane nepresviedčajú aby ľudia radšej volili "iné" čo by bolo aspoň v súlade s realitou alebo túto časť úplne bojkotovali, ak sa tvrdí že je úplne podľa zlej metodiky ("vymedzenie Štatistického úradu ... je zavádzajúce a vedome opakuje chybnú metodiku z roku 2001") ale práve "voľbu [ktorú] nájdu až úplne vzadu ako 19-tu (predposlednú) v poradí, na pravom spodnom okraji tejto rubriky uvedenú ako voľba: „bez vyznania“"?

Podľa nasledujúcich vyjadrení v ktorých si protirečia to nie je vôbec preto že by túto otázku považovali za zásah do svojho súkromia, ako sa snažia presvedčiť verejnosť ("Otázku týkajúcu sa náboženského vyznania považujem za vtieravú. Narušuje moje súkromie. Prinajmenšom si vyžaduje formálne uvedenie: "Ak dovolíte.""), ale preto že: "Treba ukázať, že ak "bez vyznania" bolo v roku 2001 iba 15 percent občanov SR, v skutočnosti je ich omnoho viac." resp. "V roku 2001 to bolo 697 308 (12,96%) obyvateľov Slovenska!" a vytvoriť ilúziu že sa jedná o názorovo jednotnú "druhú najpočetnejšiu svetonázorovú skupinu obyvateľov, ktorá má však iné ako náboženské vyznanie" a ktorá sa v skutočnosti skladá z kade-koho, vrátane veriacich: hláste sa hrdo a nahlas k ľuďom „bez vyznania“: "ateistom, agnostikom, skeptikom, humanistom, či veriacim nehlásiacim sa k žiadnej náboženskej organizácii". Následne tento údaj možno použiť:
Rastislav Škoda napísal(a):
Napríklad pri diskusiách o zmluvách s Vatikánom, o výhrade svedomia, o zákaze prerušenia tehotenstva, o predimplantačnej genetickej diagnostike, o využití kmeňových buniek na prípravu liečiv atď.
, t.j. pri presadzovaní vlastnej agendy s ktorou mnohí členovia "najpočetnejšej názorovej skupiny" nemusia v skutočnosti vôbec súhlasiť, a to spôsobom ktorý autorom protestu práve vadí v celej záležitosti a ktorý sa podľa všetkého stal najhlavnejším motivačným faktorom celej kampane: "[katolícka] cirkev tento údaj využila nielen k tomu, aby získala zo štátneho rozpočtu (z našich daní) čo najviac peňazí a tým si upevnila moc, ale tiež k tomu, aby výsledkami sčítania mohla po nasledujúce roky argumentovať, aké veľké percento populácie reprezentuje."

Na záver by som chcel dodať že kritiku autorov kampane považujem v mnohých bodoch za oprávnenú, napriek tomu si myslím že sa zameriava len na vyrývavé kritizovanie použitím aj mnohých nezmyslených protirečení bez ponúknutia nejakej lepšej zmysluplnej alternatívy či riešenia (napriek deklarácii: "sme za to, aby štát finančne podporoval činnosť cirkví") a preto ju osobne považujem za falošnú a pokryteckú.

Rôzne:
1. Metodika sčítania je zlá, prieskum v tejto otázke narušuje aj súkromie, ale ak sa pridá kolonka "ateizmus" ("Určite by bolo lepšie, keby sa v budúcnu pridala aj kolónka "ateizmus"") všetko bude už OK, ani rušiť ho nakoniec nebude potrebné tak ako s ním zhasli vo Francúzsku ešte "pri sčítaní v roku 1851".
2. "Na Slovensku napríklad ministerstvo školstva v roku 2007 kvôli nesúhlasu cirkvi odmietlo zaviesť sexuálnu výchovu do vyučovania etiky na základných školách, hoci odborníci pripravili metodickú príručku zohľadňujúcu praktické skúsenosti zo zahraničia." To je zvláštny argument, lebo podľa jeho logiky ak v zahraničí by mali skúsenosti napr. s holokaustom (Nemeceko) alebo sterilizáciou rómskeho obyvateľsva (Nórsko v 70.rokoch: "between 1934 and 1977, a total of slightly less than 44,000 sterilization procedures were performed in Norway under the 1934 act."), asi by ich bolo dobré tiež zaviesť po týchto praktických skúsenostiach zo zahraničia (čo sme myslím, v prípade arizačného zákona už raz aj urobili).
3. Náboženstvo je povinne voliteľný predmet, etika ("Alternatívnym predmetom k náboženstvu je etika") nie?
4. Kampaň démonizuje kňazský stav akoby to boli nejakí démoni z pekla: "Ide o náboženské organizácie - cirkvi. Čím viac občanov sa prihlási k cirkvám, tým viac budú môcť kňazi zasahovať do verejných a štátnych záležitostí, do politiky a financií. Budú si stále viac a viac nárokovať na neprimerané financovanie ich organizácií z daní nás všetkých, ktoré by mohli byť použité napríklad na zdravotníctvo, školstvo, dôchodky a pod.". V skutočnosti sú to obyčajní ľudia ako každý iný, podľa niektorých tu diskutujúcich nie veľmi dobre platení ("Co je dost slaby plat"), myslím si že prílev financií na zdravotníctvo (Nemocnica u Milosrdných bratov, centrum pre hluchoslepé deti a pod.) a školstvo (napr. Gymnázium C.S: Lewisa a pod.) a kresťanská viera nestoja vo vzájomnom protiklade.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Po marec 28, 2011 1:26 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
xsova napísal(a):
Priatelia,
pre lepšiu koordináciu kampane „Bez vyznania“ zostavujeme zoznam kontaktov na ľudí, ktorí sú ochotní podporovať našu kampaň (roznášanie letákov, vylepovanie plagátov, písanie článkov do novín atď.). Ak chcete kampaň podporiť, prosím napíšte nám kontaktnú e-mailovú adresu, miesto kde môžete pomôcť a formu akou môžete pomôcť na e-mail bezvyznania@gmail.com. Vopred ďakujeme a tešíme sa na spoluprácu.
Ja by som sa na margo rozhorčenia organizátorov kampane "bez vyznania" ohľadom týchto skutočností:
http://www.bezvyznania.sk/cirkev_a_politika.html napísal(a):
K odluke cirkví od štátu stále nedošlo, neexistuje žiaden zoznam hodnoty cirkevného majetku na Slovensku. Ani príjmy zo zbierok v kostoloch povinnosti verejného vyúčtovania nepodliehajú.
ktoré považujem za oprávnené
(myslím si že cirkvi by mali naozaj transparentne vykazovať spôsob využitia verejných zdrojov ktoré by malo byť predovšetkým orientované na spoločensko-prospešné projekty) chcel opýtať či združenie Prometheus ako aj celá kampaň ide v tomto smere príkladom a transparentne zverejňuje svoje hospodárenie čo sa príjmov a výdavkov týka, keďže z oznámenia "Podporte dvoma percentami našu činnosť" sa možno domnievať že sa tiež jedná u štátu registrovanú organizáciu, alebo či povinnosť verejného vyúčtovania majú organizátori v úmysle selektívne uplatniť len na kresťanské organizácie. Dá sa niekde nájsť na Internete zverejnené hospodárenie spoločnosti Prometheus? Ja si myslím že to by bolo najlepším argumentom pre kampaň keby si človek vedel rovno na príklade predstaviť zmysel kampane, že ako by to potom vyzeralo ak by sa veci diali v pozmenenej forme podľa predstáv organizátorov kampane. Vopred ďakujem za odpoveď.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Pi apríl 08, 2011 10:41 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
výsledkami sčítania možno po nasledujúce roky argumentovať
AntropologickaKonstanta napísal(a):
xsova napísal(a):
Podľa štatistického úradu SR je náboženské vyznanie je pri sčítaní definované ako účasť na náboženskom živote niektorej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti a vzťah k tejto cirkvi alebo náboženskej spoločnosti. To znamená, že každý, kto sa nehlási k nejakej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, by mal označiť "bez vyznania".


Ja by som sa chcel spýtať či to nie je navádzanie na klamstvo, lebo aj sami organizátori priznávajú že ľudia ktorí majú zaškrtnúť túto voľbu "Nie sú bez vyznania, ich vyznanie či osobné presvedčenie má iný charakter ako náboženský!" (stále som sa však nedozvedel čo je to "náboženský" charakter vyznania v ponímaní autorov kampane-pozn. na okraj)

Prečo potom protagonosti kampane nepresviedčajú aby ľudia radšej volili "iné" čo by bolo aspoň v súlade s realitou alebo túto časť úplne bojkotovali, ak sa tvrdí že je úplne podľa zlej metodiky ("vymedzenie Štatistického úradu ... je zavádzajúce a vedome opakuje chybnú metodiku z roku 2001") ale práve "voľbu [ktorú] nájdu až úplne vzadu ako 19-tu (predposlednú) v poradí, na pravom spodnom okraji tejto rubriky uvedenú ako voľba: „bez vyznania“"?

Podľa nasledujúcich vyjadrení v ktorých si protirečia to nie je vôbec preto že by túto otázku považovali za zásah do svojho súkromia, ako sa snažia presvedčiť verejnosť ("Otázku týkajúcu sa náboženského vyznania považujem za vtieravú. Narušuje moje súkromie. Prinajmenšom si vyžaduje formálne uvedenie: "Ak dovolíte.""), ale preto že: "Treba ukázať, že ak "bez vyznania" bolo v roku 2001 iba 15 percent občanov SR, v skutočnosti je ich omnoho viac." resp. "V roku 2001 to bolo 697 308 (12,96%) obyvateľov Slovenska!" a vytvoriť ilúziu že sa jedná o názorovo jednotnú "druhú najpočetnejšiu svetonázorovú skupinu obyvateľov, ktorá má však iné ako náboženské vyznanie" a ktorá sa v skutočnosti skladá z kade-koho, vrátane veriacich: hláste sa hrdo a nahlas k ľuďom „bez vyznania“: "ateistom, agnostikom, skeptikom, humanistom, či veriacim nehlásiacim sa k žiadnej náboženskej organizácii". Následne tento údaj možno použiť:
Rastislav Škoda napísal(a):
Napríklad pri diskusiách o zmluvách s Vatikánom, o výhrade svedomia, o zákaze prerušenia tehotenstva, o predimplantačnej genetickej diagnostike, o využití kmeňových buniek na prípravu liečiv atď.
, t.j. pri presadzovaní vlastnej agendy s ktorou mnohí členovia "najpočetnejšej názorovej skupiny" nemusia v skutočnosti vôbec súhlasiť, a to spôsobom ktorý autorom protestu práve vadí v celej záležitosti a ktorý sa podľa všetkého stal najhlavnejším motivačným faktorom celej kampane: "[katolícka] cirkev tento údaj využila nielen k tomu, aby získala zo štátneho rozpočtu (z našich daní) čo najviac peňazí a tým si upevnila moc, ale tiež k tomu, aby výsledkami sčítania mohla po nasledujúce roky argumentovať, aké veľké percento populácie reprezentuje."

Na ateizme sa mi páči aký je vo svojej kritike katolíckej cirkvi a vlastných postojoch konzistentný, tá trestuhodne zneužíva výsledky sčítania ľudu na argumentáciu, aké veľké percento populácie reprezentuje, a preto takejto neodpustiteľnej fatálnej chybe sa ateisti snažia vyvarovať ako čert kríža:
Prometheus napísal(a):
Na Slovensku máme viac než 13 % občanov bez náboženského vyznania; je to druhá najsilnejšia svetonázorová skupina po veriacich, ktorí sa hlásia k rímskokatolíckej cirkvi.
Ateisti by sa proste niečoho takého nikdy nemohli dopustiť.
Zaujímavé je že aj keď vo svojej kampani sa uchádzajú aj o hlasy "veriaci[ch] nehlásiaci[ch] sa k žiadnej náboženskej organizácii", túto názorovú skupinu sa nehodlajú nijako zastupovať:
Prometheus napísal(a):
Medzi týmito občanmi sú výrazné osobnosti, ktoré sa hlásia k humanizmu, agnosticizmu, ateizmu, alebo skepticizmu.
"K viere bez príslušnosti k náboženskej organizácii" sa zrejme nikto nehlási. Všetko podľa propagovaného hesla "nejde tu o osobnú vieru v Boha, ani o to, či ste pokrstení alebo či chodíte do kostola. Ide o náboženské organizácie - cirkvi".
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: So apríl 09, 2011 11:07 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6925 Bydlisko: Mám.
Informačná kampaň rímskokatolíckej cirkvi sa bude niesť v tomto duchu:

Rímskokatolícka cirkev by privítala, keby sa k nej prihlásili všetci pokrstení bez ohľadu na ich súčasný svetonázor. V praxi to znamená, že aj tí, ktorých dali rodičia v detstve pokrstiť a dnes sa riadia vlastným názorom, hoc aj ateistickým. „Ide o to, aby si ľudia uvedomili, že aj tí, ktorí prijali krst, ale aktívne nežijú vieru vo farnostiach, majú sa kde vrátiť,“ dôvodil Kováčik. V tejto súvislosti spomenul, že aj komunistický prezident Gustáv Husák zomieral ako „vyrovnaný katolík“.

Plus 7 dní: Rátanie ovečiek

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Ne apríl 10, 2011 12:38 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Re: Lemmy
Chcel by som sa spýtať či daný článok považuješ ako oprávnenie sekulárnym ateistom pre používanie tých istých postupov (využívanie výsledkov sčítania pre vlastnú agendu, zahrnutie všetkých možných názorových skupín pod jednu kategóriu) aké vyčítajú katolíckej cirkvi. Potom nechápam akú zmenu chcú priniesť spoločnosti.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Julius Voskár
Zaslal: Ne apríl 10, 2011 8:24 am Odpovedať s citátom
Známejší Známejší
Založený: 08 júl 2009 Príspevky: 156
" Potom nechápam akú zmenu chcú priniesť spoločnosti."Oslobodenie vedomia ľudí od cirkvami inplatovaného náboženského anachronizmu a zabránenie ďalšieho šírenia náboženského šialenstva.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Ne apríl 10, 2011 10:58 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Julius Voskár napísal(a):
" Potom nechápam akú zmenu chcú priniesť spoločnosti."Oslobodenie vedomia ľudí od cirkvami inplatovaného náboženského anachronizmu a zabránenie ďalšieho šírenia náboženského šialenstva.

Ale potom by bolo načim definovať pojmy "náboženský anachronizmus" a "náboženské šialenstvo", lebo podľa môjho osobného presvedčenia to sú práve rôzne dôkazmi nepodopreté teórie ktoré šíria samotní sekulárni ateisti a nabádajú na slepú vieru v takéto teórie. Prosím aby ste objasnili potieto pojmy:
1. Náboženský anachronizmus=
2. Náboženské šialenstvo=
Vopred zdvorilo ďakujem.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Julius Voskár
Zaslal: Po apríl 11, 2011 8:34 am Odpovedať s citátom
Známejší Známejší
Založený: 08 júl 2009 Príspevky: 156
anachronizmusčo odporuje danej dobe, čo je zastaralé, časovo nevhodné; kladenie osoby, javu alebo udalosti do inej doby než patrí; prežitok
Zdroj: http://www.cudzieslova.sk
z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Šialenstvo je strata rozumového úsudku, pomätenosť, nepríčetnosť, bláznovstvo
Obidvoje v súvislost s náboženským učením ako celkom.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Po apríl 11, 2011 6:44 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Julius Voskár napísal(a):
anachronizmusčo odporuje danej dobe, čo je zastaralé, časovo nevhodné; kladenie osoby, javu alebo udalosti do inej doby než patrí; prežitok
Zdroj: http://www.cudzieslova.sk
z Wikipédie, slobodnej encyklopédie
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Šialenstvo je strata rozumového úsudku, pomätenosť, nepríčetnosť, bláznovstvo
Obidvoje v súvislost s náboženským učením ako celkom.


Slovníkovú definíciu nie je ťažké nájsť, ale na čom záleží viac je chápanie človeka ktorý taký termín používa v zloženom výraze, tam sa už jedná o značne subjektívnu záležitosť. Napr. pre sekulárnych humanistov je takým náboženským anachronizmom kresťantvo, a tu je ich potrebné požiadať o zdôvodnenie pre takúto kategorizáciu, a pre kresťanov naopak sekulárnymi humanistami protežovaná evolučná teória ktorá je v rozpore s dôkazmi aj zdravým rozumom. Podobne opačné postoje sa dajú nájsť aj pri výraze o náboženskom šialenstve, sek.humanisti majú ťažké srdce na kresťanstvo, kresťania si zas nevedia predstaviť že by mali žiť v takom pokrytectve ako je to bežné v sekulárnom humanizme, keď sa uplatňujú dvojité štandardy, napr. na jednej starne sa tvrdí že RKC zneužíva výsledky sčítania, na strane druhej sek. atesiti sami s týmito ciframi operujú pri svojej argumentácii a žiadajú zaškrknúť "Bez vyznania" napriek tomu že pokrytecky vyhlasujú že táto otázka je ich súkromnou záležitosťou. Pre každého má náboženské šialenstvo iný obsah.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:  

Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 18
Choď na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Ďalšia
Pridať novú tému

Prejdi na:  

Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.