Obsah fóra Diskusne forum humanistov
Autor Správa

<  Etika humanizmu – humanistika  ~  Voltaire

Lemmy
Zaslal: So november 20, 2010 6:18 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6807 Bydlisko: Mám.
21. novembra 1694 sa narodil Voltaire, vlastným menom François-Marie Arouet. Tomuto velikánovi venoval knihu Nekorunovaný kráľ Európy F. M. Voltaire historik a právnik Ladislav Hubenák.

Zopár jeho myšlienok:

Nič nemôže byť viac v rozpore s náboženstvom a klérom než rozum a zdravý úsudok.

Dá sa zistiť, že vo všetkých diskusiách medzi kresťanmi počnúc od zrodu cirkvi – Rím vždy uprednostnil takú doktrínu, ktorá čo najúplnejšie podrobila ľudskú myseľ, a ktorá potlačila rozum.

Ak nás boh stvoril na svoj obraz , tak sme mu to viac než navrátili späť.

Zdroj: Prometheus

Humanizmus nie je ničím iným, než obhajoba človeka, záujmov všeľudských.

Zdroj: Prometheus

Teológia nikdy neslúžila k ničomu inému než k prevracaniu mozgov a niekedy aj štátov.

Zdroj: Prometheus

Ako vieme, inkvizícia je vynález ohromný a čisto kresťanský, s cieľom zvýšiť moc pápeža a mníchov a celé kráľovstvo zmeniť na pokrytcov…

Zdroj: Prometheus
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Ne november 21, 2010 5:38 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6807 Bydlisko: Mám.
Epilóg, výber z knihy, si môžete prečítať aj v článku pod názvom Nekorunovaný kráľ Európy.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Po november 22, 2010 1:07 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Lemmy napísal(a):
21. novembra 1694 sa narodil Voltaire, vlastným menom François-Marie Arouet. Tomuto velikánovi venoval knihu Nekorunovaný kráľ Európy F. M. Voltaire historik a právnik Ladislav Hubenák.

Zopár jeho myšlienok:

Dá sa zistiť, že vo všetkých diskusiách medzi kresťanmi počnúc od zrodu cirkvi – Rím vždy uprednostnil takú doktrínu, ktorá čo najúplnejšie podrobila ľudskú myseľ, a ktorá potlačila rozum.
Ak to myslel Voltaire úprimne potom možno o jeho historických vedomostiach a teda aj o kompetentnosti vynášať podobné súdy vážne pochybovať.
Zrod cirkvi bol totiž v čase apoštola Petra v 1.storočí nášho letopočtu, kdežto Rím mohol uprednostňovať akúkoľvek kresťanskú doktrínu až po známom Milánskom edikte Konštantína Veľkého v 4.stor.n.l..
Wikipedia o Konštantínovi Veľkom napísal(a):
Ešte v roku 313 (počas bojov o trón) tzv. Milánskym ediktom prvýkrát povolil kresťanstvo ako oficiálne náboženstvo.


Rímska Inkvizícia: Kresťania obvinení z ateizmu
Lemmy napísal(a):
21. novembra 1694 sa narodil Voltaire, vlastným menom François-Marie Arouet. Tomuto velikánovi venoval knihu Nekorunovaný kráľ Európy F. M. Voltaire historik a právnik Ladislav Hubenák.

Zopár jeho myšlienok:

Ako vieme, inkvizícia je vynález ohromný a čisto kresťanský, s cieľom zvýšiť moc pápeža a mníchov a celé kráľovstvo zmeniť na pokrytcov…
Takúto tézu možno prijať len ak vymažeme predchádzajúce historické záznamy o inkvizičných procesoch s kresťanmi v rímskej ríši, alebo ak prijmeme tézu že v ateizme je normálne prijímať iracionálne postoje a potom vyrukovať s tézou že kresťanstvo bolo prv ako rímska ríša, inak je to z logického hľadiska na pozadí týchto bosoráckych procesov s kresťanmi dosť ťažko obhájiteľný pohľad.

Wikipedia napísal(a):
Nevraživosť Ríma voči kresťanstvu pramenila v značnej miere z obavy ohrozenia spoločnosti. V 3. storočí, Neoplatonista filozof Porfýr napísal:

Citácia:
Ako inak ako bezbožníkmi a ateistami môžeme nazvať ľudí (majú sa na mysli kresťania -pozn. AK) ktorí odpadli od zvykov našich predkov (t.j. pohanských rímskych bohov -pozn. AK), na ktorých stojí každý národ a mesto ?.. Čo iného sú, ak nie bojovníkmi proti Bohu?


Ako argument Porfýra ukazuje, nenávisť ku kresťanom vznikla tiež z presvedčenia, že správna "zbožnosť" k rímskym pohanským bohom napomáha k udržaniu zdaru miest a ich obyvateľov. Hoci v rímskom náboženstve bolo mnoho úžitkovosti, silnou motiváciou bolo aj presvedčenie že ak bohovia nie sú uctievaní správne alebo im nie je preukázaný dostatočný rešpekt, stanú sa zlé veci. (V kresťanstve sa takýto postoj nazýva poverčivosťou -pozn. AK)
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
svaty_certisko
Zaslal: St november 24, 2010 9:27 pm Odpovedať s citátom
Známejší Známejší
Založený: 01 september 2009 Príspevky: 207 Bydlisko: Slovensko
AntropologickaKonstanta napísal(a):

Zopár jeho myšlienok:

Ako vieme, inkvizícia je vynález ohromný a čisto kresťanský, s cieľom zvýšiť moc pápeža a mníchov a celé kráľovstvo zmeniť na pokrytcov…


Inštitút inkvizície predstavuje v dejinách ojedinelý a čisto katolícky nástroj prostredníctvom ktorého bolo možné určovať najvyššie tresty a de facto odstraňovať aj najmenšie náznaky revolty proti katolíckym dogmám. Pokiaľ v histórii rozumieme obdobie pred Lutherom, jedná sa o samozrejmé vyjadrenie: kresťanský. Pokrytectvo vyplýva zo strachu pred inkvizičnou aktivitou. To znamená aj prípadný odklon od katolicizmu bol potenciálne trestný a quázi potrestaný, často brutálnym spôsobom. Vzhľadom na skutočnosť, že moc inkvizítorov stála priamo s mocou pápeža, bola tým nadradená akejkoľvek svetskej moci. Pokrytectvo a neprejavovanie vlastných názorov odlišných od dogiem katolicizmu bolo holou nutnosťou. Takáto činnosť inkvizície pôsobila veľmi účinne proti minimálnym náznakom presadenia si inej moci ako katolíckej, v danom období kresťanskej. Tento stav vidieť dobre na filozofických názoroch v stredoveku, kedy výhradné miesto mala scholastika, ktorá je doteraz výrazom pre filozofické vnímanie tohoto obdobia v Európe.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Lemmy
Zaslal: Št november 25, 2010 2:32 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6807 Bydlisko: Mám.
AntropologickaKonstanta napísal(a):
Takúto tézu možno prijať len ak vymažeme predchádzajúce historické záznamy…

Nič nepotrebujeme mazať. Úplne postačí, ak nebudeš prekrúcať históriu.

Povedz mi aspoň dvoch protagonistov inkvizície, ktorí sú inkvizítori, ale nie sú kresťania. Zatiaľ som sa stretol len s inkvizítormi z radov kresťanov.
Catholic Encyclopedia napísal(a):
The inquisition of the Middle Ages (Inkvizícia v stredoveku)

Origin (Pôvod)

During the first three decades of the thirteenth century the Inquisition, as the institution, did not exist. (Počas prvých troch desaťročí trinásteho storočia inkvizícia, ako inštitúcia, neexistovala.)

Inak, ani to nie je najdôležitejšie, pretože inkvizíciu ako takú chápem ako organizáciu pre boj proti nekresťanstvu, prípadne aspoň pre potlačenie kacírstva, to je všetkého, čo sa nejako odklonilo od hlavného prúdu kresťanstva. Kresťania totiž vtedy považovali za jedinú prípustnú a smerodajnú ideológiu len to, čo by som mohol nazvať ako hlavný prúd v tejto ideológii nazývanej kresťanstvo. Vedľa tohto hlavného prúdu (ktorý mal tiež svoje odchýlky, čiže maličké kacírstva) vtedy boli aj: manichejci, valdenci, bogomili, donatisti, ariáni, a množstvo ďalších. Kresťania už prakticky od začiatkov šírenia svojej ideológie neboli jednotní, a napríklad cez svoje koncily (cirkevné snemy) sa snažili nejako ujednotiť. Je to pochopiteľné. O čo mne ide teraz, je to, že sa snažíš vytvoriť zdanie, akoby inkvizíciu mali aj nekresťania. Ale to potom aj povedz, že sa vyjadruješ len obrazne, a tak budem na tie tvoje rečičky aj nazerať. Wink

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: So november 27, 2010 1:40 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Lemmy napísal(a):
Povedz mi aspoň dvoch protagonistov inkvizície, ktorí sú inkvizítori, ale nie sú kresťania. Zatiaľ som sa stretol len s inkvizítormi z radov kresťanov.

V období pred prvým rímskym cisárom ktorý sa hlásil ku kresťanstvu to bol napr. taký Plínius mladší:
Plínius mladší v liste cisárovi Trajánovi okolo r.112 n.l. napísal(a):
Spýtal som sa ich, či sú kresťania alebo nie. Ak sa priznali, že sú kresťania, spýtal som sa znovu, a tretíkrát, premiešajúc otázky s hrozbami. Ak trvali na svojom vyznaní, vydal som rozkaz k poprave.

A to napriek tomu že vyšetrovanie dvoch diakoniek dospelo k takémuto záveru:
Citácia:
Pri svojom vyšetrovaní som nezistil nič viac ako neškodnú poveru. Nevykonávajú nič čo by stálo za reč. Schádzajú sa pred svitaním. Spievajú piesne a uctievajú Krista, ktorého pokladajú za Boha. Skladajú prísahu, ale nie prísahu konať niečo zlého, ale skôr naopak, prísahu že budú dobrí, zrieknu sa podvádzania iných a že neurobia nič zlého.

Skús hádať z čoho boli nakoniec obvinení - predstav si že z ateizmu, t.j. z nevery v štátny kult nanucujúci uctievanie pohanských bohov.
Kresťanom nie príliš naklonený historik Tacitus Cornelius (54-120) taktiež senátor a konzul, takto opisuje inkvizičný proces s kresťanmi za Nerovej vlády keď vyhorela veľká časť Ríma a hľadali sa vinníci:
Citácia:
Aby utíšil verejnú mienku, Nero musel nájsť niekoho na koho mohol zvaliť vinu, a pre tieto účely si vybral opovrhovanú skupinu ľudí bežne nazývanú kresťanmi. Ich meno je odvodené od Krista, ktorý bol popravený, keď Pontský Pilát bol prokonzul a prokurátor Judey. ...
Spočiatku boli zatknutí tí, ktorí otvorene priznali svoju vieru. Potom, po ich obvinení, boli uväznení ďalší, pri ktorých sa pridali ďalšie obvinenia, okrem už spomenutého toho že spôsobili požiar, aj nové že tak učinili z nenávisti voči ľudstvu. Boli usmrcovaní po ukrutnom týraní a Nero okoreňoval ich utrpenie opovrhnutím a výsmechom. Niektorí z nich boli oblečení do koží divých zvierat a hodení psom na roztrhanie, iní boli pribitý na kríž, iných zaživa upálili, a na ďalších navliekli horľavý materiál, ktorý potom následne zapálili, aby slúžili ako pochodne po západe slnka. Nero dovolil použiť pre toto predstavenie, ktoré zahŕňalo aj cirkusové hry, jeho záhrady na kopci Vatikán. Keď vyhlásil cirkusové hry za otvorené, sám riadil voz, a oblečený ako jazdec sa stratil v dave.

Ďalším takým inkvizítorom bol Junius Rusticus ktorý predsedal inkvizičnému tribunálu pri inkvizičnom procese s Justiniusom Martýrom.
Perfekt Rusticus takto predniesol rozsudok: napísal(a):
Nech tí, ktorí odmietli obetovať bohom [Ríma] a podrobiť sa príkazu cisára budú bičovaný, a odvedený preč na vykonanie rozsudku sťatia hlavy, v súlade so zákonmi."

Junius Rusticus predsedá súdnemu tribunálu v inkvizičnom procese s Justiniusom Martýrom
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: So november 27, 2010 1:41 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Z moderných dejín si ateisti v Sovietskom Zväze zvolili pre svoj inštitút inkvizície postupne názvy Čeka, NKVD a KGB, a takí najznámejší inkvizítori z ich radov boli napr. Felix Dzeržinski, Henrich Jagoda, Nikolaj Ježov, Lavrentij Berija.
Viacej mien sa dá nájsť v tejto knihe, je ich pomerne dosť:
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: So november 27, 2010 9:54 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6807 Bydlisko: Mám.
AntropologickaKonstanta napísal(a):
1. …z ateizmu, t. j. z nevery v štátny kult…
2. Ďalším takým inkvizítorom bol Junius Rusticus, ktorý predsedal inkvizičnému tribunálu pri inkvizičnom procese s Justiniusom Martýrom.

1. Vidím, že rád používaš pojmové zmätky.
Dawkins napísal(a):
Nie je jasné, prečo by sa mala zmena od polyteizmu k monoteizmu chápať ako samo sebou sa rozumejúce progresívne zlepšenie. Všeobecne sa tak deje. Tento predpoklad provokoval Ibn Warraqa (autora knihy Prečo nie som moslim) k vtipnému dohadu, že aj monoteizmus čaká odrátanie jedného boha a bude z neho ateizmus.

Dawkins napísal(a):
Keď sa ma spytovali, či som ateista, považoval som za zábavnú stratégiu upozorniť ich, že pýtajúci sa je tiež ateista - v ohľade Dia, Apola, Amona-Rea, Mitru, Baala, Thora, Votana, Zlatého teľaťa a Lietajúceho špagetového monštra. Lenže ja idem o jedného boha ďalej.

2. Fajn, rozhodol si sa používať namiesto seriózneho vyjadrovania alegorickú reč. Tak, ako už som povedal, ak sa chceš vyjadrovať obrazne, tak aj na tie tvoje rečičky budem nazerať. Aj nazerám. Dokonca ani na tej stránke, na ktorú odkazuješ, sa nespomína žiaden inkvizičný tribunál. Síce sa snažíš prisudzovať pre podobnosť zločinov katolícku inkvizíciu druhým ľuďom, ale nedarí sa ti to dobre. Ak chceš niekoho opiť rožkom, vymyslí si lepšiu skladbu slov vo vetách.
De Zulueta napísal(a):
Cirkev sa ponosuje na prenasledovanie vtedy, keď sama nemôže prenasledovať.

A o toto sa teraz snažíš. Kresťania boli kedysi vo svojich začiatkoch prenasledovaní, a tak spájaš neskoršie kresťanské inkvizičné procesy (zločiny č. 1) s ich prenasledovaním v ich samotných počiatkoch, pri vznikaní tejto novej ideológie, pri jej šírení (zločiny č. 2).

Podobnosť je len v tých zločinoch. Nie v tom, že aj v prípade zločinov č. 2 ide o inkvizíciu. (Keby som mal klesnúť na úroveň tvojho vyjadrovania, pokojne by som mohol povedať: Jední teisti prenasledovali druhých teistov. A ešte stále by som sa neodklonil od histórie.)

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: So november 27, 2010 11:36 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6807 Bydlisko: Mám.
Vojtěch Cekota napísal(a):
K smutným úsekom cirkevných dejín patrí inkvizícia.

Čo je inkvizícia?

Je to zvláštna inštitúcia (súd), ktorá pátrala a vyšetrovala ľudí, ktorí zastávali a šírili bludné (kacírske) učenia.

Prečo inkvizícia vznikla?

Aby čelila nebezpečenstvu, ktoré hrozilo celej kresťanskej spoločnosti, keď jej jednota (základy) opierajúca sa o spoločnú vieru bola narušená odlišnými názormi.

Kedy vznikla inkvizícia?

Cesta ku vzniku inkvizície bola dosť zdĺhavá. Počas prvých troch storočí sa voči bludárom užívali len presvedčovania a duchovné tresty. Po Konštantínovom edikte z roku 313 si svetská moc vzala potieranie bludov za svoju úlohu…

Takže Voltaire v tom výroku vlastne zhrnul toľko, čo aj obšírne vysvetľuje doc. PhDr. Vojtěch Cekota v prednáške o cirkevných dejinách, ktorá sa nachádza na stránke Kresťanského informačného strediska zo Zlína.

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Ne november 28, 2010 2:44 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Lemmy napísal(a):
Podobnosť je len v tých zločinoch. Nie v tom, že aj v prípade zločinov č. 2 ide o inkvizíciu.
Toto si naozaj správne postrehol, humanisti vychádzajúci z duchovného odkazu F. M. Voltairea († 30. máj 1778) naozaj nenazývali svoj inštitút inkvizície (t.j. prísneho vyšetrovania) inkvizíciou ("Název pochází od latinského slova inquirere - vyhledávat, pátrat") a ani ho za ňu nepovažovali. Im sa zdal byť príhodnejší názov "výbor na ochranu verejného blaha".Robespierre na ceste k popravisku
Ján Čarnogurský v prednáške: <Právo a revolúcia> na Bratislavskej vysokej škole práva napísal(a):
Počas procesu s kráľom pred Konventom Robespierre, Danton a Marat argumentovali, že kráľ musí byť popravený, ak má byť revolúcia úspešná. Táto argumentácia svedčí, že kráľ sa stal symbolom kontrarevolúcie a jeho osud predurčoval ďalší vývoj revolúcie. Vyvrcholenie revolúcie vo Francúzsku nastalo v nasledujúcom roku, ktorý Victor Hugo zvečnil vo svojom románe 93. 10. marca 1793 Konvent zriadil mimoriadny trestný tribunál a v mestách a obciach sa začali vytvárať výbory ostražitosti. 6. apríla 1793 bol vytvorený prvý výbor verejného blaha v Paríži, jeho predsedom sa stal Danton. 2. júna 1793 Konvent – obkľúčený parížskou národnou gardou – odhlasoval zatknutie 22 vedúcich poslancov girondistickej strany v Konvente. Všetci boli onedlho popravení. Girondistickí poslanci sa považovali za súčasť a tvorcov revolúcie, preto svoje zatknutie považovali za zradu na revolúcii a samozrejme za vrchol nespravodlivosti. Jeden zo zatknutých poslancov pred popravou predniesol známy výrok, že revolúcia požiera svoje deti. 5. septembra 1793 prijal Konvent zákon o podozrivých a tento deň sa považuje za začiatok teroru vo Francúzsku, kedy výbor pre všeobecnú bezpečnosť začal vykonávať opatrenia proti podozrelým osobám a opatrenia veľmi často spočívali v ich poprave. 10. augusta 1793 bola prijatá nová ústava Francúzska. Obdobie teroru trvalo do 9. Thermidoru 1794, kedy došlo naopak ku pozatýkaniu jakobínskym poslancov, čiže vedúcich predstaviteľov politiky teroru a ku ich poprave. Podľa historických záznamov v období teroru bolo popravených asi 30 až 40 tisíc osôb v celom Francúzsku, čo predstavuje asi 20 ‰ francúzskeho obyvateľstva. Odstránenie jakobínskej diktatúry v období politiky teroru vytvorilo predpoklady a postupne prešlo takmer plynule ku dialektickému protikladu revolúcie, ktorý spočíval vo vzostupe Napoleona Bonaparteho a vytvoreniu cisárstva.

Poprava Robespierra
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Ne november 28, 2010 4:35 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6807 Bydlisko: Mám.
AntropologickaKonstanta napísal(a):
Lemmy napísal(a):
Podobnosť je len v tých zločinoch. Nie v tom, že aj v prípade zločinov č. 2 ide o inkvizíciu.
Toto si naozaj správne postrehol…

To áno, správne som poukázal na zločiny v prípade kresťanskej inkvizície. Žiaľ, ani napriek môjmu správnemu postrehu to nie si zatiaľ schopný pochopiť. (Aká je pravdepodobnosť, že to raz pochopíš?)

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Ne november 28, 2010 10:03 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Lemmy napísal(a):
To áno, správne som poukázal na zločiny v prípade kresťanskej inkvizície. Žiaľ, ani napriek môjmu správnemu postrehu to nie si zatiaľ schopný pochopiť. (Aká je pravdepodobnosť, že to raz pochopíš?)
Aké je teda správne chápanie inkvizície (prísneho vyšetrovania) podľa ateistickej náboženskej viery, ak sa vykonávajú zločiny v mene ateizmu ako to bolo v prípade výborov verejného blaha tak sa nenazývajú zločinmi ale šírením pozitívnych humanistických hodnôt? Ak sú si ako si napísal tieto zločiny podobné tak len tie ktoré sa dajú prišiť kresťanom stoja za zmienku a k ostatným sa treba robiť slepým lebo inak by nabúrali vyfabrikovanú dogmu bojovných humanistov o škodlivosti práve kresťanstva?
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
svaty_certisko
Zaslal: Št december 02, 2010 2:33 am Odpovedať s citátom
Známejší Známejší
Založený: 01 september 2009 Príspevky: 207 Bydlisko: Slovensko
AntropologickaKonstanta napísal(a):
podľa ateistickej náboženskej viery


Vidím, že dedukcia, je tvojou silnou stránkou. Uznávam, ideš do hĺbky. Spoznal si pravdu, ktorú doteraz nikto na svete nezahliadol. Gratulujem! Nezabudni si ju patentovať. Škoda len, že nám neuznali na ministerstve tú ateistickú cirkev... Ach, keby si tam sedel ty, všetko mohlo byť inak...
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Št december 02, 2010 11:56 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Re: svaty_certisko
To je pravda, keby som tam sedel ja a prišli by ateisti zaregistrovať svoju cirkev, určite by som im vyhovel, lebo ich viera naozaj vykazuje silné náboženské prvky, a to aj podľa ich vlastných kritérií.
Inak ma mrzí ak sa Ti moje názory nepáčia, ale ja sa snažím len nastaviť zrkadlo tým, ktorí sa na jednej strane robia úplne slepými a na strane druhej vidia aj to čo nie je.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Pi december 03, 2010 12:02 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6807 Bydlisko: Mám.
AntropologickaKonstanta napísal(a):
…ja sa snažím len nastaviť zrkadlo tým, ktorí sa na jednej strane robia úplne slepými a na strane druhej vidia aj to čo nie je.

Autokritika? Veď zatiaľ, čo čítam tvoje príspevky, sa ti podarilo nastaviť to zrkadlo voči sebe samému. Rolling Eyes

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:  

Časy uvádzané v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 3
Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalšia
Pridať novú tému

Prejdi na:  

Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.