Obsah fóra Diskusne forum humanistov
Autor Správa

<  Etika humanizmu – humanistika  ~  Prehrešky voči logike/etike v textoch (bojovných?)humanistov

svaty_certisko
Zaslal: Po september 20, 2010 2:18 am Odpovedať s citátom
Známejší Známejší
Založený: 01 september 2009 Príspevky: 207 Bydlisko: Slovensko
Pre AK:

Čo je skutočné na popieraní? Skutočné je práve to čo zadáva organizácia ako tézy, podľa ktorých sa má člen správať, svoje ideály, vytvárajúce myšlienky, to akým má byť, čo je na vrchole príp. čo naň smeruje.

Dawkins je jednoducho humanista. Nemám pocit, že by sa choval podľa vzorca pozitívneho humanizmu a keď aj sa chová nie preto, že by ten vzorec existoval, ale pretože taký je.

Pozitívny humanizmus nie je vlastnosť humanizmu, ale potenciálny smer humanizmu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Po september 20, 2010 9:58 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
svaty_certisko napísal(a):
Pre AK:
...
Dawkins je jednoducho humanista. Nemám pocit, že by sa choval podľa vzorca pozitívneho humanizmu a keď aj sa chová nie preto, že by ten vzorec existoval, ale pretože taký je.

Pozitívny humanizmus nie je vlastnosť humanizmu, ale potenciálny smer humanizmu.

Chcel by som sa spýtať či by sa tu nemohlo jednať o akúsi humanistickú analógiu či obdobu viery v Ducha Svätého, lebo o Ňom sa v Biblii píše toto:
Evanjelium podľa Jána, 3. kapitola napísal(a):
8 Vietor veje, kam chce: čuješ jeho hlas, ale nevieš, odkiaľ prichádza a kam ide: tak je s každým, kto sa narodil z Ducha.
A keď Dawkins ako jednoducho humanista nie je zástancom pozitívneho humanizmu ("Neviem, kde si zobral, že D. je zástancom pozit. humanizmu.") ani sa nechová podľa jeho vzorcov ("Nemám pocit, že by sa choval podľa vzorca pozitívneho humanizmu") ale sa možno aj chová (teda "keď aj sa chová"), a predsa napokon "taký [ako pozitívny humanista Dawkins] je", a tie vzorce vlastne ani neexistujú ("nie ... že by ten vzorec existoval") a napriek tomu aj bez nich akýsi potenciálny smer je (žeby jasne?) stanovený ("Pozitívny humanizmus nie je vlastnosť humanizmu, ale potenciálny smer humanizmu"), tak mi to aspoň tak vychádza... Wink

Alfred Nobel po prečítaní Kantovej metafyziky napísal(a):
Kantov štýl je taký ťažký že po jeho "čistom rozume" čitateľ začne túžiť po nezmyselnosti Rolling Eyes


Asi Nobelove pocity začínam trochu chápať...
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
svaty_certisko
Zaslal: Po september 20, 2010 11:32 pm Odpovedať s citátom
Známejší Známejší
Založený: 01 september 2009 Príspevky: 207 Bydlisko: Slovensko
AntropologickaKonstanta napísal(a):
A keď Dawkins ako jednoducho humanista nie je zástancom pozitívneho humanizmu ("Neviem, kde si zobral, že D. je zástancom pozit. humanizmu.") ani sa nechová podľa jeho vzorcov ("Nemám pocit, že by sa choval podľa vzorca pozitívneho humanizmu") ale sa možno aj chová (teda "keď aj sa chová"), a predsa napokon "taký [ako pozitívny humanista Dawkins] je", a tie vzorce vlastne ani neexistujú ("nie ... že by ten vzorec existoval") a napriek tomu aj bez nich akýsi potenciálny smer je (žeby jasne?) stanovený ("Pozitívny humanizmus nie je vlastnosť humanizmu, ale potenciálny smer humanizmu"), tak mi to aspoň tak vychádza... Wink


Ak chceš byť zástancom určitého smeru, musíš v prvom rade vedieť o tom ty sám a to aj napriek tomu, že tvoje osobné životné názory sú dokonca ekvivalentné s daným smerom. Aj keď niekto zaradí jednotlivca do daného smeru, neznamená to, že by on sám nemohol prehlásiť, že doňho nepatrí.

Problematiku smeru humanizmu tj. pozitívneho humanizmu nájdeš len tu na tomto fóre. Je to preto, že jednoducho nikto sa tým doteraz nezaoberal. Je preto absurdum, že ty sa do toho navážaš. Ako môžeš niekomu pripisovať členstvo v pozitívnom humanizme, keď samotné tézy pozitívneho humanizmu neboli nikde zverejnené resp. tu sú len ich fragmenty. Ty si sa už rozbehol k prisudzovaniu jednotlivých humanistov do škatule pozitívnych humanistov. Problém je, že táto škatula nie je ešte ani poriadne ako projekt. Takže ty niekoho zaraďuješ do de facto ničoho. To sa nedá.

Pozitívny humanizmus predstavuje upgrade pre humanizmus ako taký. Dáva do pozornosti nielen klasické humanistické tézy, ale ich aj rozširuje o idey pozitívneho humanizmu ako je napríklad aj osobná evolúcia jednotlivca. Presné rozšírenie nebolo doteraz zverejnené a je hlúpe okamžite do nesformovaného smeru kohokoľvek zaraďovať. Je to podobné ako by si chcel do rozostavanej budovy nasťahovať nájomníkov aby tam hneď žili.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Pi september 24, 2010 11:46 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
svaty_certisko napísal(a):

Ak chceš byť zástancom určitého smeru, musíš v prvom rade vedieť o tom ty sám a to aj napriek tomu, že tvoje osobné životné názory sú dokonca ekvivalentné s daným smerom. Aj keď niekto zaradí jednotlivca do daného smeru, neznamená to, že by on sám nemohol prehlásiť, že doňho nepatrí.

Problematiku smeru humanizmu tj. pozitívneho humanizmu nájdeš len tu na tomto fóre. Je to preto, že jednoducho nikto sa tým doteraz nezaoberal. Je preto absurdum, že ty sa do toho navážaš. Ako môžeš niekomu pripisovať členstvo v pozitívnom humanizme, keď samotné tézy pozitívneho humanizmu neboli nikde zverejnené resp. tu sú len ich fragmenty. Ty si sa už rozbehol k prisudzovaniu jednotlivých humanistov do škatule pozitívnych humanistov. Problém je, že táto škatula nie je ešte ani poriadne ako projekt. Takže ty niekoho zaraďuješ do de facto ničoho. To sa nedá.

Pozitívny humanizmus predstavuje upgrade pre humanizmus ako taký. Dáva do pozornosti nielen klasické humanistické tézy, ale ich aj rozširuje o idey pozitívneho humanizmu ako je napríklad aj osobná evolúcia jednotlivca. Presné rozšírenie nebolo doteraz zverejnené a je hlúpe okamžite do nesformovaného smeru kohokoľvek zaraďovať. Je to podobné ako by si chcel do rozostavanej budovy nasťahovať nájomníkov aby tam hneď žili.

Ja som osobne vychádzal z jednoduchej úvahy že Dawkins ktorého majú mnohí humanisti akoby za svojho vodcu by sa mal pozitívne ( Wink ) postaviť ku všetkému čo reprezentuje humanizmus v pozitívnom svetle a predpokladal že práve pozitívny humanizmus by takou pozitívnou prezentáciou humanizmu mohol byť. Nikoho som nemal v úmysle škatuľkovať. Ak som sa mýlil a predpokladáš že Dawkins by mohol mať pádne dôvody aby sa k pozitívnemu humanizmu postavil negatívne, prosím aby si sa pokúsil uviesť aké by to asi mohli byť.
Tiež by som sa chcel spýtať ako má človek rouzumieť téze že pozitívny humanizmus rozširuje klasické humanistické tézy o idey pozitívneho humanizmu, ak tieto podľa Teba vôbec nie sú sformulované. To vonkoncom nedáva žiadny zmysel. Buď mám nejake idey alebo nemám, rozširovať niečo o neexistujúce idey by podľa mňa v reálnom svete nemalo byť možné. A ak osobná evolúcia patrí medzi idey pozitívneho humanizmu, tak potom asi sa dá povedať že pozitívny humanizmus dosiahol nejaké štádium svojho profilovania a ak sa o ňom hovorí, tak sa má na mysli práve toto dosiahnuté štádium, ktoré samozrejme nemusí byť konečné, ale v momente keď sa dosiahlo už je možné hovoriť o jeho existencii v danej podobe.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Po november 08, 2010 1:01 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Rozpor č.3: Evolúcia nám hovorí odkiaľ a kam ideme, a preto nám hovorí odkiaľ ideme a nie kam môžeme ísť

V prípade J.A.Coynea , autora knihy „Why Evolution Is True“ človek neprejde ani cez úvodný citát ktorý si autor vybral od M.Shermera aby nenarazil na protirečenie s jeho vlastnými postojmi uvedenými na jeho vlastnej web stránke k tejto knihe. Úvodný vybratý citát v knihe nám totiž vysvetľuje prečo je evolúcia tak dôležitá, okrem iného to má byť preto lebo „je znamenitým príbehom o tom odkiaľ pochádzame a kam ideme“ („it is the preeminent story of our age, an epic saga about who we are, where we come from, and where we are going“) zatiaľčo na autorovej webstránke propagujúcej túto knihu sa dozvedáme skrze citáciu autora z predmetnej knihy že „evolúcia nám hovorí odkiaľ pochádzame, nie kam môžeme ísť.“ ("evolution tells us where we came from, not where we can go."). Z toho jednoznačne vyplýva že táto evolúcia musí trpieť na schizofréniu, lebo nám zároveň aj hovorí aj nehovorí kam ideme, čo však treba hodnotiť veľmi pozitívne lebo autor tak príhodne poskytuje čitateľovi možnosť voľby vybrať si ktorúkoľvek z možností aká mu lepšie vyhovuje a v konečnom dôsledku sa uistiť o úprimnom presvedčení autora o pravdivosti tejto ohľadom svojej budúcnosti evidentne pomätenej teórie.
Kľúčové citáty:
Citácia:
Darwin matters because evolution matters. Evolution matters because science matters. Science matters because it is the preeminent story of our age, an epic saga about who we are, where we come from, and where we are going. Michael Shermer.

Citácia:
Coyne directly addresses the concept often advanced by religious fundamentalists that an acceptance of evolution must lead to immorality, concluding that "evolution tells us where we came from, not where we can go."
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Po november 08, 2010 12:15 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6554 Bydlisko: Mám.
AK, pohrajem sa s nadpismi, akými sa snažíš faulovať evolúciu. Wink

Ernst Mayr napísal(a):
Vo folklóre všetkých národov nájdeme príbehy o stvorení sveta, ktoré sú si viac alebo menej podobné. Boli reakciou na nenaplnenú túžbu ľudí poznať odpovede na hlboké otázky o našom svete, pretože my, ľudia, si ich kladieme, odkedy jestvuje ľudská kultúra. Hoci tieto príbehy aj dnes pokladáme za súčasť nášho kultúrneho dedičstva, keď chceme poznať skutočnú pravdu o minulosti nášho sveta, obraciame sa na vedu.

Čo je to evolúcia?

Dobre, to som prihodil niečo na úvod mojej poznámky. Teraz moja poznámka:

Takže si myslíš, že nadpis je v pohode: Diagnóza Evolúcie: Schizofrénia ohľadom svojej budúcnosti Rolling Eyes

Tvoj folklór je možno pre teba pútavý, asi tak, ako keby som použil nadpis: Diagnóza AK: Demagógia.

Ale to sa len tak, pohrávam, rovnako ako ty.

Vieš, ak chceš ozaj oponovať, a k veci, tak si zober napríklad knihu od Mayra, a oponuj k tomu, čo on napísal. Nenadarmo si Ernst Mayr vyslúžil také prívlastky ako „jedna z najvýraznejších postáv evolučnej biológie“ (John Maynard Smith) a „Darwin 20. storočia“ (New York Times).

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Po november 08, 2010 10:01 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Re: Lemmy
Ja nie som autorom rozporuplných výrokov o evolúcii ohľadom toho či hovorí alebo nie "kam ideme", snažil som sa len poukázať na to že ak sám autor sa na tom nevie zjednotiť práve v knihe kde pojednáva o pravdivosti evolúcie tak potom to vyznieva dosť bizarne, ja som takýto dvojkoľajný postoj nazval schizofréniou ale ak sa Ti páči viac nazvať to demagógiou nemám nič proti tomu, nazvi si to pre mňa za mňa aj tak.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Po november 08, 2010 10:10 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6554 Bydlisko: Mám.
Nauč sa zrozumiteľne svoje názory písať. Skús občas po sebe prečítať, čo napíšeš: táto evolúcia musí trpieť na schizofréniu.

Tá evolúcia nie je majetkom, či neviem čím tej osoby, takže skús prepísať svoje slová, a možno pochopíš, kde si spravil chybu vo vlastnom úsudku.

Keď už sa hraješ so slovami, mal by si si to lepšie nabudúce premyslieť, čo napíšeš.

Myslí si, čo chceš, mňa tvoje verbálne uvažovanie už nebaví. Upozorním ťa na to, že sa chybne vyjadruješ, a ty stále hudieš svoju muziku. Si falošný hráč.

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Po november 08, 2010 10:12 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6554 Bydlisko: Mám.
Téma je o prehreškoch voči logike/etike v textoch. Mňa ozaj nebaví neustále ťa napomínať za vlastné prehrešky. Wink

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Po november 08, 2010 10:45 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Re:Lemmy
Ja by som sa chcel spýtať či za falošné považuješ aj to keď niekto raz predstavuje evolúciu ako niečo čo nám hovorí "kam ideme" a inokedy ako niečo čo nám nehovorí kam ideme, a to podľa toho ako sa mu to práve hodí. Alebo či v takom prípade je to už to pravé vyjadrovanie ktoré sa Ti páči a v ktorom žiadnu faloš nenachádzaš.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Po november 08, 2010 11:05 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6554 Bydlisko: Mám.
Mám pre teba návrh:

O Shermerovi sa na Wikipédii píše, že: Shermer states he was once a fundamentalist Christian, but converted from a belief in God during his graduate studies, and has described himself as an agnostic, nontheist, atheist and advocate for humanist philosophy.

Snáď mu, ako bývalému kresťanovi (lebo sa z tejto ideológie „odkonvertoval“) prepáčiš jeho vzletné slová. Nuž, čo sa budeme naťahovať, však.

Pozri sa, ako sa nádherne vyjadruje Shermer.
Michael Shermer napísal(a):
Čo môže byť pre ducha vzrušujúcejšie ako vidieť v 2,5 metrovom teleskope (priemer šošovky) vzdialené galaxie, držať v ruke 100 miliónov rokov starú skamenelinu alebo 500 000 rokov starý kamenný nástroj, stáť pred úžasnou priepasťou priestoru a času, ktorou je Grand Canyon, alebo počúvať vedca, ktorý sa uprene pozrel do tváre stvorenia vesmíru a nezamrkal? To je hlboká a posvätná veda.

A to ho zasa cituje Dawkins. Všimni si, použil slovo posvätná. Wink

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
AntropologickaKonstanta
Zaslal: Ut november 30, 2010 11:25 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Rozpor č.4: Podľa jedného článku v zborníku českého klubu skeptikov Sisyfos Darwinova evolučná teória je tak "nezvratně prokázaná biologická teorie" že ju bolo potrebné zmeniť na celkom inú:"dnešní evoluční teorie je zcela jiná" ako aj ponechať priestor na jej ďalšie pozmeňovanie: "k ní od Darwinovy doby vedla dlouhá cesta přes neodarwinismus 30. let a další etapy až k dnešní otevřené vědecké teorii, přístupné revizím i doplňování".
Človeku sa nevdojak natíska ozázka že ako to zakladatelia tohoto klubu mysleli so svojim krédom že ich členom sa môže stať "každý, kdo dává přednost rozumu". Ak je táto teória dnes celkom iná čo nás ešte oprávňuje ju nazývať Darwinovou a ak bola nezvratne preukázaná prečo ju potom bolo potrebné meniť?
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
svaty_certisko
Zaslal: Št december 02, 2010 2:39 am Odpovedať s citátom
Známejší Známejší
Založený: 01 september 2009 Príspevky: 207 Bydlisko: Slovensko
AntropologickaKonstanta napísal(a):
Ak je táto teória dnes celkom iná čo nás ešte oprávňuje ju nazývať Darwinovou a ak bola nezvratne preukázaná prečo ju potom bolo potrebné meniť?


Máš pravdu, dynamika je jedna z výhod vedy a poznávania. V tom tkvejú aj rozdiely medzi humanizmom a náboženstvom. Náboženstvo nemenne trvá na svojich "poznatkoch" a to celé veky. Humanizmus prijíma vedecké poznatky a chápe ich ako dynamické informácie. Rozdiel je tam v statickosti a dynamickosti. Otázka na Teba znie: Ktorý z týchto pojmov prislúcha pokroku?
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
AntropologickaKonstanta
Zaslal: So december 04, 2010 2:40 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 12 november 2009 Príspevky: 709
Re: svaty_certisko

Ak znakom náboženstva je že nemenne trvá na svojich poznatkoch tak podľa tohoto kritéria potom viera v evolúciu vykazuje známky náboženstva, lebo aj keď veda a poznávanie túto teóriu podľa jej vlastných zástancov prinútili k zmenám, "přes neodarwinismus 30. let a další etapy až k dnešní otevřené vědecké teorii", jej prívrženci stále staticky na nej lipnú a nedajú na ňu dopustiť a neustále hľadajú cesty akoby ju mohli zakomponovať do najnovších vedeckých poznatkov, len aby sa tejto statickej dogmy nemuseli vzdať.
Citácia:
Neuvediem ani Homo Neanderthalensis, lebo podľa dnešného názoru evolucionistov neboli článkom vývoja, ale len slepou cestou žijúcou paralelne s Homo Sapiens. -Ku tejto zmene názoru ich donútili nové nálezy kostier neandertalcov zmiešané s homo sapiens v jednej vrstve (plus rozbor DNA). Viď.: http://cs.wikipedia.org/wiki/Homo_neanderthalensis a predovšetkým nálezy v Předmostí u Přerova - viď. TU - (časť: "Prehľad najvýznamnejších paleolitických nálezov - bod: Hromadný hrob").
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: So december 04, 2010 6:06 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 6554 Bydlisko: Mám.
AntropologickaKonstanta napísal(a):
Ak je táto teória dnes celkom iná čo nás ešte oprávňuje ju nazývať Darwinovou a ak bola nezvratne preukázaná prečo ju potom bolo potrebné meniť?

Hľadal som, či už sa vo fóre niečo spomínalo o Darwinovi. Málo. Ale pri príležitosti jeho 200. výročia narodenia a 150. výročia uverejnenia knihy O pôvode druhov sa čosi objavilo, tak som si povedal, že nadviažem na to, a pridal som tam príspevok, na ktorý môžeš reagovať. Lebo tam sa viac hodí ako sem, kde doteraz si prezentoval vlastné omyly a chybné úsudky.

_________________
Humanisti sú šľachetní ľudia, ktorí vedia žiť bez náboženských pohnútok. Som humanista, a zmyslom môjho života je žiť šťastne pomocou rozumu a citu.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:  

Časy uvádzané v GMT + 2 hodiny
Strana 2 z 5
Choď na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Pridať novú tému

Prejdi na:  

Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.