Obsah fóra Diskusne forum humanistov
Autor Správa

<  Nezaradené  ~  Pozor na podvodníkov

Lemmy
Zaslal: Po október 15, 2018 11:31 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 7169 Bydlisko: Mám.
Podvodné konanie cez Facebook

Upozornenie na podvodné aktivity (Tatra banka)
Tatra banka napísal(a):
Vážení klienti,

dovoľujeme si vás upozorniť, že sme zaznamenali podvodné konanie na sociálnej sieti Facebook, ktorého cieľom je získať vaše citlivé bankové informácie.

V prvom prípade odosielateľ oslovuje užívateľov sociálnej siete s ponukou „jednoduchej práce pre Tatra banku“.

V druhom prípade odosielateľ ponúka možnosť výhry alebo účasť v cestovateľskej aktivite, ak užívateľ sociálnej siete pošle určitú sumu peňazí.

V oboch prípadoch ide o podvodnú komunikáciu, ktorej cieľom je získať vaše finančné prostriedky a citlivé bankové informácie.

Preto na ponuky neodpovedajte, neklikajte na linky, nevypĺňajte dotazníky ani neposielajte prihlasovacie, či iné osobné a bankové údaje (rodné číslo, údaje z platobnej karty, PID, heslo do Internet bankingu atď.).

Upozorňujeme, že Tatra banka od svojich klientov touto formou nikdy nežiada informácie k účtu, platobným kartám alebo prístupy do Internet bankingu. To sa týka tak sociálnych sietí, ako aj e-mailovej alebo telefonickej komunikácie. Elektronické bankovníctvo je bezpečné, avšak je potrebné sa doň vždy prihlasovať cez oficiálnu stránku Tatra banky.

V prípade, že ste údaje požadované v podvodnej komunikácii vyplnili, odporúčame vám v záujme bezpečnosti obratom kontaktovať call centrum DIALOG Live.

Bližšie informácie ako chrániť svoje údaje nájdete na stránke v záložke Bezpečnosť.

Archív.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Skeptik
Zaslal: Po máj 13, 2019 3:56 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 25 december 2013 Príspevky: 1080
Lemmy napísal(a):

Upozornenie na podvodné aktivity

Tiež chcem upozorniť ľudí na problém s prevodom účtu do inej banky.
Ak si niekto chce meniť účet v banke, nech sa pripraví na problémy, ktoré táto operácia prináša. Prvé, v čom ma uviedli do omylu bolo, že účet budem mať prevedený do mesiaca. Nestalo sa. Ani po 40 dňoch som ešte nemal peniaze na novom účte. Zákon č. 492/2009 Z. z.Zákon o platobných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov totiž hovorí, že "odovzdávajúca banka môže previesť prostriedky najskôr po 20 pracovných dňoch od prijatia žiadosti od novej banky". Nikde som sa ale nedočítal, do akého termínu je to povinná spraviť, Teda od 20 dní - nekonečno? Ďalší problém je, že financie v starej banke sú už pre vás nedostupné a musíte si teda počkať, kým sa im uráči ich poslať. Ďalší problém je, ak vám zamestnávateľ pošle z dôvodu nespoľahlivosti ľudí peniaze na starý účet. Nastane ďalší problém, totiž na novom účte nemáte prostriedky a inkasá sú už nastavené, môžete sa teda stať rýchlo neplatičom. Neostáva vám teda nič iné, len ísť rýchlo vložiť peniaze na nový účet, ak nejaké máte v rezerve, pretože dva mesiace ste bez príjmu. Teda niekomu neostane nič iné, len si ísť rýchlo od niekoho ochotného požičať.
Poučenie. Ak si chcete zmeniť účet do inej banky, vyberte si najskôr dostatok prostriedkov, aby ste mali aspoň na dva mesiace zásobu. Horšie je to s tými, čo toľko prostriedkov nemajú na účte. Majú teda nábeh na exekútora.
Pripravte sa aj na poplatky za vedenie dvoch účtov.
Ešte neviem, čo ma čaká za ďalšie problémy, ale toto tzv. "bezproblémové prevedenie účtu" ma stálo dosť nervov,behania a straty času.
Banky si teda disponujú za určitý čas s vašimi peniazmi ku ktorým vy, ako ich majiteľ nemáte prístup a za to vám dajú žobrácky úrok a tučné poplatky. Úžasné, čo naše zákony dovoľujú.

_________________
Žiaľ len niektorí ľudia sú mojim vzorom.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Ut máj 14, 2019 9:35 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 7169 Bydlisko: Mám.
Nemám takú skúsenosť. Je to mrzuté. Ja som to robil sám. Mal som starý účet. Vytvoril som si v inej banke nový účet. Sám som si nastavil cez internet banking trvalé príkazy, ako aj inkaso. Príjem som čakal, kým príde na nový účet. Potom, keď som videl, že peniaze odchádzajú alebo prichádzajú už z nového účtu, som starý zrušil. To, že krátku dobu som mal dva poplatky za účty (starý a nový), mi vôbec nevadilo.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lemmy
Zaslal: Ut máj 14, 2019 9:47 am Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 17 január 2007 Príspevky: 7169 Bydlisko: Mám.
Ešte inak: Sťažoval by som sa na postup banky, keby sa mi také čosi stalo. Je úrad pre dohľad nad bankami (bankový ombudsman). Mal si podať sťažnosť. Ľudia neinformujú, nesťažujú sa na správnom mieste, a potom to aj tak vyzerá. Banka sa musí poučiť zo svojej chyby. Pokiaľ bankový dohľad nevie o tvojom probléme, tak taký problém môže postihnúť aj iných.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Skeptik
Zaslal: Ut máj 14, 2019 5:07 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 25 december 2013 Príspevky: 1080
Lemmy napísal(a):
Mal si podať sťažnosť.

Už som uvažoval nad všeličím. Niekedy sťažovanie sa na správnom mieste vie rozbehnúť poriadny kolotoč a všetko sa zrazu pohne.
V poslednom čase som zažil veru všeličo. Volám v robote tým, čo mi robia výplatu, aby som sa informoval, ako mi nastavili ten účet, nikto nedvíha telefón. Píšem mail, nikto neodpovedá. Na elektrárňach mám záhadne dva príkazy na inkaso, nikto neodpovedá. Nechodia mi výpisy za spotrebovanú el. energiu, Nechodili mi výpisy z bankového účtu, preto som aj zrušil pôvodný účet. Operátor mi pošle faktúru mesiac skôr, ako bolo dohodnuté a na taký termín, ktorý sa nedá stihnúť, aby platba prešla. Človek nestačí doriešiť jeden problém, už je tu druhý. Trocha veľa zmätkov naraz. Skoro to vyzerá, ako nejaké sprisahanie proti mne. Keď ale musím robiť niekedy až do večera, cez sviatky, atď, nestíham všetko, ako niekto, čo má čas na vybavovanie. Ale to je zrejme úmysel, štvať ľudí, ako divú zver.

_________________
Žiaľ len niektorí ľudia sú mojim vzorom.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Skeptik
Zaslal: Št jún 20, 2019 5:42 pm Odpovedať s citátom
Súčasť inventára Súčasť inventára
Založený: 25 december 2013 Príspevky: 1080
Tak som sa konečne dočkal prevodu peňazí zo starej banky. Trvalo im to 50 dní, čo ma nechali bez peňazí.
Bol som prekvapený aj postupom pracovníka novej banky. Majú tam teda zvláštny systém a veru sa nečudujem, že je toľko rôznych podvodov s platobnými kartami. Čo bolo čudné, tak bolo požadovanie, aby som zadával svoje prihlasovacie heslo a dokonca aj svoj pin platobnej karty do telefónu pracovníka banky a tým zostalo to zariadenie v internet bankingu, ako zariadenie majiteľa účtu. Starších ľudí veru takýmto postupom môže niekto nečestný pripraviť o prostriedky. Ak teda by niekto vedel pin karty a mal by aj zariadenie s prístupom k účtu, zrejme by mohol zmeniť aj číslo na sms overenie a majiteľ by ani nevedel, kde sa mu peniažky vyparili. Naviac všade majú kamery, čo môže niekto nezodpovedný tiež zneužiť odsledovaním zadávaných informácií. Zrejme sú síce všetky transakcie a použité telefónne čísla aj IP adresy evidované, ale pochybnosti ten postup vo mne vyvolal značné.

_________________
Žiaľ len niektorí ľudia sú mojim vzorom.
Zobraziť informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:  

Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
Pridať novú tému

Prejdi na:  

Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.